David Majda

Anketa

Na naší škola nedávno proběhla mezi studenty anketa, která byla součástí Minimálního preventivního programu Gymnázia Václava Hlavatého v Lounech a sloužila ke zmapování vývoje drogové problematiky na naší škole. Studentům byl předložen jednoduchý dotazník, do něhož zaškrtáváním možností vyznačovali své odpovědi. Nyní vám ve spolupráci s panem profesorem Vojtěchem nabízíme statisticky zpracované výsledky, které anketa přinesla.

1. Vývoj závislostí na jednotlivých drogách

A Tyto drogy odmítám, nechci s nimi ani experimentovat.
B S těmito drogami experimentuji, ale vím, co dělám. Mám situaci plně pod kontrolou a nezpůsobuje mi žádné potíže.
C Mám občas kvůli této droze menší problémy doma, ve škole či ve společnosti.
D Připouštím, že mé problémy s touto drogou jsou vážné.

Látka

A

B

C

D

Alkohol včetně piva 40 202 18 1
Tabák 143 86 20 10
Marihuana nebo hašiš 1 90 64 2 0
Pervitin, efedrin, amfetamin 251 8 0 1
LSD, tripy 254 13 1 1
Tlumivé látky a léky pro spaní 210 47 1 1
Léky proti bolestem 147 110 1 1
Opiáty – heroin, kodein, braun 252 5 0 1
Těkavé látky 254 2 0 1
Kokain 255 2 0 1
Hazardní hra (sázky, automaty, karty o peníze) 191 62 3 1

2. Ve kterých školních předmětech jste dva roky zpět věnovali pozornost drogové závislosti či mechanismu působení drog?

Předmět

Ano

Ne

Biologie 60 180
Chemie 159 93
Občanská výchova, ZSV 220 5
Jiný předmět 24 172

3. Odkud máš nejvíce informací o drogách a drogové závislosti?

Zdroj

Počet studentů

Vlastní knihy 63
Knihy ze školní knihovny 17
Časopisy 142
Televize 175
Rozhlas 30
Spolužáci 61
Kamarádi 93
Rodiče 53
Učitelé 162

4. Dále uvádíme jednotlivé body Minimálního preventivního programu Gymnázia Václava Hlavatého v Lounech. Odpověz ano u těch, které tě v uplynulých dvou letech zasáhly. Dále oboduj stupnicí 1-5 jejich kvalitu a přínos pro danou věc.

Bod

Ano

Ne

1

2

3 4 5
Peer program 165 79 15 32 44 28 39
Přednáška či rozhovor s pedagogem 190 52 10 39 80 117 15
Beseda s odborníky 120 90 9 11 33 45 24
Samostudium odborné literatury 86 112 26 10 19 26 30
Promítání videa s touto tematikou 177 31 21 33 50 42 29
Spolupráce školy s rodiči 8 183 3 4 5 2 0
Trávení části volného času ve školních kroužcích 34 166 4 12 7 6 13
Jiné 48 136 17 4 17 9 27

5. Měly by být na škole stanoveny konzultační hodiny pro setkání studentů s metodikem prevence závislosti?

Ano

Ne

215 42

6. Kdo by to měl být?

Osoba

Ano

Ne

Psycholog, který nemá se školou jinak nic společného 186 44
Výchovný poradce 29 168
Pedagog, kterého studenti navrhnou a v tajných volbách zvolí 60 138

7. V případě potřeby pomoci v oblasti drogových a jiných závislostí...

...

Ano

Ne

...znám konkrétní místo, kde mi pomohou 114 137
...vím, kde získat tel. čísla a adresy krizových center 192 63
...vím, na koho se obrátit 193 69